۲۲ تیر ۱۳۸۶، ۱۹:۱۲

رهبر دموکرات های سنا بر شکست سیاست های بوش در عراق تاکید کرد

رهبر دموکرات های سنا بر شکست سیاست های بوش در عراق تاکید کرد

رئیس اکثریت دموکرات های مجلس سنای آمریکا گفت: وقت آن رسیده است که بوش به مطالبات کنگره و تمایل ملت آمریکا برای تغییر استراتژی در عراق گوش فرا دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو سوا، سناتور"هری رید" افزود:"جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا باید اعتراف کند که سیاست وی درباره عراق شکست خورده است.

این سناتور افزود: بوش باید برای تدوین طرح جدیدی به منظور کسب موفقیت در عراق با کنگره همکاری کند.

وی افزود: ما متعهد هستم تا به طور مسئولانه و با اهرم های متعدد به این جنگ پایان دهیم تا اهتمام و توجه خود را به تقویت امنیت آمریکایی ها و مبارزه با تروریسم به طور فعال تر معطوف کنیم و الان زمان آن رسیده است و نباید تا ماه سپتامبر منتظر ماند.

سناتور دوربان معاون رئیس اکثریت دموکرات ها در مجلس سنا نیز به واقعگرا نبودن بوش در زمینه جنگ در عراق اشاره کرد و در واکنش به گزارش مرحله ای کاخ سفید درباره ارزیابی اوضاع عراق گفت: این گزارش امید زیادی به ما نمی دهد، بارها به ما گفته شده است که نباید انتظار پیروزی از طریق نظامی در عراق داشته باشیم، زیرا این امر نیازمند نوعی پیشرفت در زمینه سیاسی است تا ثبات در آنجا برقرار شود و این امر صورت نگرفته است.

کاخ سفید در گزارش مرحله ای خود اشاره کرد که پیشرفت حاصل شده در عراق رضایت بخش نیست، اما بوش بار دیگر بر اطمینان خود به دستیابی به پیروزی و نیز اعتماد به نوری المالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد.

در این گزارش آمده است: دولت عراق در خلع سلاح شبه نظامیان پیشرفت های کمی داشته و در تصویب قانونی برای مقابله با خشونت های فرقه ای شکست خورده است.

در این گزارش همچنین به این مسئله اشاره شده که دولت بغداد، پیشرفت رضایت بخشی در 8 مورد از مجموع 18 آزمون مد نظر کنگره آمریکا نداشته، در 8 مورد پیشرفت رضایت بخش داشته و در دو مورد دیگر نیز نتایج ترکیبی و نامشخصی داشته است.

دولت نوری المالکی از این گزارش استقبال کرده است.

کد خبر 517136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha